22 Mayıs 2012 Salı

Tints of Nature Saç Boyası Kullanım

Saçları geç beyazlayan şanslı gruptan değilim. İlk beyazlarım 17-18 yaşında başladı. Giderek boyasız dolaşamayacak noktaya geldi :( O senelerden bu zamana dek gitmediğim kuaför, denemediğim saç boyası kalmadı. Zaten problemli olan(kupkuru/kıvırcık) ve sürekli fön vs işleme maruz kalan saçlarım zamanla mısır püskülüne dönüştü. Bi de üste saç boyalarıyla ilgili kanserojen vb bi sürü rivayet ortalara dökülünce iyiden iyiye başka arayışlara girdim.

Kuaförlerde "organik boya" diye uygulamalar oluyor olmasına da, açıkçası bana hep biraz kuşkulu geliyor:( En lüksünden tutun, mahalle arası kuaförüne kadar hepsi organik boya ile boyadığını söyleyip, normal saç boyama fiyatını 3-5"e katlayıp satıyorlar. Buraya kadar sorun yok. Faaakat, sürdüğü boya gerçekten organik içerikli mi orası muallak. Nihayetinde ben görmeden hazırlanmış bir karışımı getirip saça sürüyorlar. Hangi markadır/nedir söylemiyorlar, sorunca pimpirikli ve çok bilmiş oluyosun... Haliyle pısıp oturuyosun. "Organik mi? Organik !" :)

İşte tüm bu kafa karışıklıkları içinde saçlarımı evde boyamaya karar verdim. Şimdiye kadar pekçok organik içerikli olduğu söylenen pekçok boya denedim.  Genelde, beyaz kapatıcılıkları kına gibiydi. Beyazlar saçlarımın arasında bakır tel gibi duruyordu... Geriye denenmedik Sante ve Logona markaları kalmıştı. Aslında alacaktım ama... Onları da her yerde bulmak zordu. İnternetten almak istemedim. E, bi saç boyası için de, Ankara kazan ben kepçe dolanmak gözümde büyüdü. Tam bu sıralarda Migros' larda bi marka gözüme ilişti. TİNTS OF NATURE saç boyası. Sertifikalı, organik, amonyaksız, resorsinolsüz ibareleri ile aklımı çeldi. 20 TL civarında fiyatıyla cazip de geldi.

15 renk seçeneği var. Renk skalası için TIK. Saçlarında yoğun beyazları olanlara ana renklerden destek almak öneriliyor. (N serisi) Haliyle ben de önerileni yaptım. Şimdiye kadar sarı tonları dışındaki 7 farklı rengini uyguladım. (Hakkaten yuh!) Uygulama basit : Karışım diğer boyaların hazırlanma yönteminin aynısı. Karıştır-çalkala, hazır. Boyanın bir bölümünü diplerinize sürüyorsunuz. Boneleyip (kutu içinde bone var), boyanın saçınıza nüfuz etmesi için 20 dk saçınıza orta sıcaklıkta fön tutuyorsunuz. Amonyak olmadığından bunu yapmanız gerekiyor. Ben mi sabırsızım bilmem ama bu fön aşamasında resmen baygınlık geçiriyorum :( Ama sayılı zaman nihayet bitiyor. Kalan boyayı da uçlarına sürüp 15 dk bekledik mi, kurtuluyoruz. Artık yıkama zamanı...

Gelelim sonuçlarına; Benim denediğim renklerin hemen hepsi birbirine yakın çıktı. Yani "Ay orta kahve mi alsam, koyu kahve mi alsam" diye kasmaya gerek yok :) Kartal gözünüz yoksa, aradaki fark yok denecek düzeyde. Himm ama, parlak bakır kahve ve parlak çikolata kahvesine dikkat! İlk anda kahve tonlarına oranla daha bi güzel renk çıkıyor amaaa rengini daha çabuk bırakıyorlar. 2.haftadan sonra saçlarınız kızıla dönmeye başlıyor. Seveni de vardır belki ama, 2.haftadan sonra saçta oluşan o mat kızıllığı ben sevmedim. 

Tints of Nature, genel olarak, kuaförde veya evde uygulanan, amonyaklı boyalar kadar etkili değil. Var olan etkisi de onlar kadar uzun süreli değil. (Tabi, bu markanın şampuan ve kremlerini sürsek boya ömrü uzar mı bilmiyorum. Ben boya şampuanlarını sevmediğimden almadım.) Onun dışında, kuaförlerde boyadan sonra saç yumuşacık olur ya, bunda öyle bi yumuşama yok. Parlaklık derseniz, çok yok. Beyaz derseniz, aslında organik boyalardan beklenmeyecek kadar iyi. Ama yıkama sıklığımdan mıdır nedir bilmiyorum, 3.haftadan sonra beyazlar bakırlaşmaya başlıyor. Ben 3.haftadan sonra artık pasaklı görünmeye başladığımı düşünerek, yeniden boyuyorum.

SONUÇ : Öyle aman aman düğün yoksa, bayram yoksa, "Kuaförlerin boyadığı kadar parlak olmasa da olur, normal hayatımın ritminde kimyasala bulanmadan boyayayım, zaten öyle çok alengirli renkler aramıyorum." diyenler için işe yarar. Bana gelince, çok özendiğim bi dönem değilse, rutin akış içinde 24-25 günde 1 bu boyayla boyamaya devam ediyorum. Kuaför sonuçları almıyorum ama en azından nispeten de olsa içim rahat. Hem de fiyatı, kuaförlerin istediği fiyatların yanında, devede kulak..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder